torstai 30. joulukuuta 2010

Uusi vuosi

Viimeiseen muutamaan viikkoon on mahtunut paljon.

Rintasyöpäpelkoa, kun molemmat rinnat täyttyivät kutisevasta ihottumasta. Tämä syövän muotohan on "vanhojen ihmisten" eli vaihdevuosi-iän ylittäneiden tauti. En kuitenkaan lue itseäni kuuluvaksi nuoret ihmiset -kategoriaan koska olen jo 8 vuotta popsinut vaihdevuosilääkitystä muodossa tai toisessa. Onneksi pelko hälveni kun kortisonhoito alkoi tehoamaan ja oireet menivät atopian piikkiin. Näinhän ei pitäisi Pagetin taudissa tapahtua, vaan hilseily jatkuu.

Huolta siskosta, joka joutui perheineen ryöstön kohteeksi joulumatkallaan Miamissa. Kaikki vietiin, paitsi matkalaukut joita lentoyhtiö ei vieläkään ole saanut toimitettua perille vaikka matkaa on takana jo viikko.

Ihana, lämminhenkinen joulu vanhempien ja appivanhempien kanssa. Olin ollut hyvin kiltti ja olen nyt onnellinen lokki-valaisimen, mini macin ja iittalan astioiden omistaja. Maha on vieläkin turvoksissa, eikä konvehtivarasto tunnu loppuvan koskaan.

Takanrakennuksen aloittaminen. Olohuoneen lankkulattiassa on nyt ammottava reikä joka pian täytetään sementillä. Päälle nousee ihanainen uusi minitakka. Joululahja sekin.

Näillä eväillä siis uuteen vuoteen. Olen viimeaikoina miettinyt paljon tulevaisuutta, ja vaikka seuraava lääkärikäynti on jo nurkalla huomaan ajattelevani yhä enemmän tulevaisuuttamme lapsettomana parina. Mielikuva lapsesta hiipuu kokoajan kaukaisemmaksi, en osaa enää ajatella meitä lapsiperheenä. Alitajuntaniko minua suojelee?

Loppuun vielä onnittelut rakkaalleni, ihanalla Makkoselle joka täyttää tänään vuosia. Onneksi olkoon rakas! Muista aina, että olet minun pienen maailmani tärkein ihminen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti